Megmutatta képességeit az új megbízott igazgató |
2013-10-04 20:47:50 |
Öt hét és már a negyedik órarendet kapják a Balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium diákjai. Az ok nagyon egyszerű. Most éppen azért, mert távozik az iskolából az alig egy hónapja felvett fizikatanár.
Minden előírt papírját szépen csatolta a pályázatához. Jelezte azt is, hogy az egyetemen – keresztféléves lévén – még idén végez. A papírjait elfogadták, de csak most vették észre, hogy nem „master” képzésen szerzi meg a diplomát, ami a középiskolai tanításhoz kell, hanem alapfokon, ami általános iskolai tanításra jogosítja fel. Vajon miért csak most vették észére? Talán azért, mert - információim szerint - szerződést hetekig nem írt alá, csak utólag akartak vele szeptemberre visszadátumozott iratot aláíratni, de azt nem tette meg. A Balatonalmádi Tankerület és az újonnan kinevezett intézményvezetőként tevékenykedő igazgatóhelyettes – akiről senki nem tudja hogyan kerülhetett oda – össze-vissza kapkodnak. Nem tudják a saját szabályaikat, a szakmai kompetenciát nem is említem. Arról inkább beszéljen egy dlsb-s diák véleménye:
„Drága jó Lea a diákoktól védi az e-táblákat, pedig inkább őt nem szabadna a közelükbe engedni. Az elektronikus táblával rendelkező termeket rendszeresen zárják, nehogy a diákok összefirkálják őket. Nos, Lea az angol nyelvű matematika óra folyamán két táblafilcet próbált ki a már említett táblák egyikén. Ennek az akciónak a nyoma azóta is látszik. A tanárnő az osztályunknak angol nyelvű matekot tanít. Egy héten elméletileg három ilyen óránk lenne, gyakorlatilag viszont az első hónap alatt összesen hat volt, mivel a tanárnő nem kívánt bejönni órára. Tanítani nem tud, hadar, és úgy gondolja, attól lesz jó tanár, hogy megirat kéthavonta egy szódolgozatot és olyan feladatokat diktál, mint 8+42... Angolul nem tud... A nulladikos diákoknál volt helyettesítésen, melynek során a kezdő angolosok javították ki a tanárnőt, nem pedig fordítva... A nulladikosok közölték, hogy már minden tanárt megbecsülnek, senkire egy rossz szót sem mondanak, ugyanis volt órájuk Leával és úgy találták, hogy annál a nőnél mindenki fényévekkel jobb..."
Ilyen káoszban kell helytállniuk a diákoknak, a tanároknak. És a KLIK hajthatatlan. Ragaszkodik hozzá, hogy tönkre tegye az iskolát. Az évtizedek alatt bevált tapasztalatokat sutba dobják, ha kell meg is alázzák azt, aki szólni mer ellenük. Maholnap jön az egyenruha, egyensapka, egyeniskola, egyentudás. Vajon milyen kedvvel fognak jelentkezni ebbe az iskolába a leendő középiskolások? S ha nem jelentkeznek, persze lehet mondani, hogy nincs is szükség kéttannyelvű gimnáziumra, legyen csak ez is egyeniskola és különben sem kell ennyi gimnázium.
Vagy jobb lenne hallgatni a problémákról? Szőnyeg alá söpörni? Aztán amikor felvették a diákot, akkor jön rá ő is, a szülő is, hogy nem erről volt szó? Mi etikusabb? Elmondani a problémákat vagy eltitkolni? S ha a kérdésre – miért? - nincs válasz, szabad-e nyilvánosságra hozni vagy lapítani kell? Kinek az érdeke fenntartani a dilettantizmust, a megfélemlítést? Ez az iskola arról volt híres, hogy nemcsak magas színvonalú tudást adott, hanem gondolkodni tanított.
A végrehajtók ezt soha nem fogják megérteni, a gondolkodók pedig nem felejtik. Utoljára frissítve: 2013-10-04 21:09:44 |