VÁRPALOTAI HÍRHATÁR - A nagy átadások napja

VÁRPALOTAI HÍRHATÁR
   
 2024.04.20.
 Szombat
Ma Konrád, Tivadar napja van.
Holnap Konrád napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 10. 15. 10:41     


A nagy átadások napja
Hivatalos átadások Várpalotán három helyszínen 300 millió értékben. Úgy tűnik a fideszes városvezetés továbbra is sértésnek veszi a kérdéseket. Előbb utóbb remélem a kapott pénz elköltésének pontos részleteit is megismerhetem és megoszthatom Önökkel.


Szüret ideje van, a megvalósult beruházások átadásának is ideje volt tegnap Várpalotán. Inotán az óvodában , a Loncsos városrészben és a Kismezőn vonult végig az átadási karaván. 

 

 

 

 

 

 

Ahogy korábban beszámoltunk róla a Loncsosban a Bezerédi út és a Május 1 utca kereszteződésének környékét újították fel 80 millió forintból. A határidő szeptember 30-a volt, október 14-én meg is történt a hivatalos átadás. A várható eseményről az ott lakók egy nappal korábban egy címezetlen borítékban kapott levélből a következő módon tájékozódhattak.

 „Kedves Loncsosi Lakótársak! 201510.14-én 15:45-kor az új út használatba vétele alkalmából találkozunk   a Május1. utca és Bezerédi utca  kereszteződésénél. A fórum vendégei : Talabér Márta polgármesterünk  Dr. Kontrát Károly országgyűlési képviselőnk lesz. Szeretettel várunk mindenkit :  Dr. Szalai Marianna”

Valóban kíváncsi voltam, ha fórum, hát fórum – vártam. Az átadáson megjelentek a várpalotai képviselőtestület fideszes tagjai, az országgyűlési képviselő és kísérete, a helyi és a megyei sajtó munkatársai és egy, azaz egy helybeli lakó hozzátartozója.

 

Talabér Márta elővette a papírt és szokás szerint felolvasta, amit leírtak neki. Az ott lévők megtudhatták, hogy Várpalota város a kormánytól kapott  300 millió forintot és azt gyorsan el kellett költeni. Talabér felsorolta a műszaki paramétereket. (Még jó, hogy szemerkélt az eső, így nem volt annyira száraz.) Persze nemcsak ezt a 80 millióba kerülő 375 méteres szakaszt adták át, hanem idetartozik a 20 millióból megépült 250 méteres Bimbó utca is. Ha jól számoltam éppen 6 db ház van ebben a zsákutcában.

 

Nem ugyanaz a cég csinálta a két utat, de mindkét szerződést „az ajánlattételi felhívás ajánlattevők részére történő közvetlen megküldésével megindított hirdetmény nélküli nyílt közbeszerzési eljárás” keretében nyerte el. A Május 1 utca felújítását a Dömpert Kft végezte (2014-es nettó árbevétele 9 milliárd 733 millió Ft volt) míg a Bimbó zsákutca felújítását a Colas Út Építőipari Zrt. ( 2014-es nettó árbevétele 42 milliárd 366 millió Ft volt) . Tehát 100 millió Ft kipipálva.

 

Talabér szerint a Kismezőn a  csapadékvíz elvezetésére és az utakra összesen 246 milliót fordítottak. Ezek szerint a Kismezőn 146 milliót költöttek el. Sajnos semmilyen forrást nem leltem fel Várpalota honlapján, hogy milyen részletezésben és melyik cég, vállalkozó csinálta azt a nem kis összegű munkát. Továbbá az inotai városrészre több, mint 14 milliót áldoztak most. Próbálom követni a számokat, de valahogy (a matematika mai állása szerint) 246 millió + 14 millió = 260 millió. 40 millió nekem még hiányzik ahhoz, hogy meglegyen a 300 millió (hacsak nem írták át a helyesírási szabályok mellett az összeadás-kivonás szabályait is)

 

Kontrát Károly is örömének adott hangot, hogy elkészült ez a szakasz és szép új úton lehet közlekedni, áldás-békesség stb. Itt egy kis vendéglátással véget is ért volna a ceremónia. Fórumra készültem, ahogy meghirdették, ezért egy apró kérdést merészeltem feltenni: készült-e felmérés, hatástanulmány  arról, hogy melyik út felújítása a legfontosabb, gondolok itt forgalomszámlálásra vagy közvélemény-kutatásra, esetleg műszaki állapotfelmérésre?

 

Talabér Márta rögtön rávágta, hogy természetesen. Miután arról érdeklődtem, hogy ezt hol tudnám megtekinteni, kiderült, hogy a polgármesteri hivatalban, de különben is higgyem el, hogy vannak szakembereik, akik tudják a dolgukat. Dr. Szalai Marianna, a körzet önkormányzati képviselője elmondta, hogy azért ezt választották, mert erre nem kellett engedélyeztetést kérni, csak felújításként lehetett megcsinálni, életveszélyes volt ez a rész. Katona Csaba azzal toldotta meg, hogy sorban várnak az utcák felújításra, örülni kell annak, hogy tavaly kapott az önkormányzat plusz forrást.

 

Közben két férfi is érkezett, egyikük dicsérte az utat, hogy milyen jó lett, majd beült az utóba és elhajtott a Tésidomb felé, másikuk elkezdte mutatni a bejárók és az út közötti szintkülönbségeket. Ő gyalog volt. Talabér hozzátette: Egyébként pedig szinte mindenki örül neki, aki pedig mindig csak kritizálta ezt a munkát, annak betudják az állapotának. (????)

 

Tulajdonképpen le „elmebetegezte” ezzel azt, aki kritikával merte illetni az itt folyó munkát, aki reklamált, hogy ferde az út, hogy  nem tud beállni a garázsába, mert akkora a szintkülönbség, és hogy az építés során letarolták a fákat stb. ? Információim szerint öt, az érintett utcarészen lakó tett panaszt a Polgármesteri Hivatalban, és a saját biztosítójuknál is bejelentést tettek az útépítés kapcsán. Persze majd az első kiadós eső és fagy megmutatja, milyen munkát végeztek az építők.

 

Engedtessék meg nekem egy ismerős személyes története: négy fiú és egy lány testvérek voltak. Ha villámlott, dörgött az ég vagy tombolt a szél, a kislány azt kiabálta a fiúknak, hogy „te félsz, te félsz”. Ezért a bátyjai elnevezték ilyenkor őt Tefélsz kisasszonynak. Miért pont ez a kis történet jutott eszembe? Csak.

 

Valahogy idekívánkozik a kerékpárút építése is. Emlékeznek? A hatalmas forgalmú 8-as főutat leszűkítették, a kanyarodó sávot megszüntették és oda készült kerékpárút, ahol csak elvétve járnak kerékpárosok. Megszámoltuk, megírtuk. Már az első tél után javítani kellett. Persze gyalog is már csak libasorban lehet menni, esőben a tócsákat talán az ügyes fiatalok még át tudják ugrani, de babakocsit azt hiszem, senkinek nem tanácsos arra tolni. Zsonglőr legyen a talpán, aki olyan szlalomozásra képes a babakocsival, mint ahogy a gyalogút megy, szélesedik, keskenyedik, töredezik, szakadozik.

 

Természetesen utána fogok járni annak, hogy a matematika változott-e meg az utóbbi időben vagy tényleg hibádzik még 40 millió, ha igen, akkor hová került. Annak is, hogy a Kismezőn milyen fantasztikus beruházás készült el 164 millióért. De addig is volna egy nagy kérésem a várpalotaiakhoz: kérem, hogy a cikk végén a hozzászólásban írják meg, hogy Önök szerint Várpalotán melyik utcák vannak  a legkritikusabb állapotban és hány embert érinthet ez a probléma. Hátha a néhány fős utcafórumon kívül innen is információhoz juthatnak a város vezetői, képviselői.

 

 

 

Mezriczky Beáta


További hírek

  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  Bodrogi Gyula 90 éves lett
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
2024. 04. 12. 14:15 hirhatar.hu
  Voltak turistaházaink a Budai-hegyekben is
2024. 04. 09. 19:50 hirhatar.hu
  Romos, penészes cserelakást ajánlott a MÁV a mini-Dubaj helyett
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  Karsai Dániel befejezi ügyvédi tevékenységét és kilép a Budapesti Ügyvédi Kamarából
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  A Kúrián is győzött, mégsem jut hozzá a kétmilliárdhoz
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport