|
|
|
Tweet |
|
|
|
A várpalotai kerékpárúttal kapcsolatos aggályokról a Várpalotablogon már két alkalommal is esett szó. Egyszer az átadás előtt, másodszor a nyár elején készült róla videó, ami a legnagyobb videómegosztó oldalon megtalálható. A történet lényege, hogy másfél kilométer kerékpárút 130 millió forintból épült meg közvetlenül a 8-as főút mellett.
Jóindulattal azt mondhatjuk, hogy Sportcsarnoktól vezet a város túlsó végéig. Gyakorlatilag csak a Loncsos városrészben lakók tudják kihasználni. A kerékpárút építésével leszűkítették az autós forgalmi sávot, helyenként a meglevő járdából, máshol a zöld felületből vettek el egy-egy részt. A lámpás kereszteződésnél a 8-asra kikanyarodó sávot megszüntették. Ezzel egyidőben megjelentek a belvárosban a sárgával felfestett kerékpársávok, amelyek betartásával lehetetlenné válna a kétirányú közlekedés.http://www.youtube.com/watch?v=xYsBeXGWBoE
Egy június eleji péntek délután forgalomszámlálásba kezdtük néhányan. Az adatok azt mutatták, hogy a főúton haladó járművek számához képest mindössze 4%-ban használják a kerékpárosok és a gyalogosok a 130 milliós, 90%-ban uniós pénzből épült kerékpárutat. http://www.youtube.com/watch?v=gsfpADbN9Pw
Arra is kíváncsi voltam, hogy vajon a megváltozott közlekedési lehetőségek okoztak-e baleseteket.
Kértem hát először szóban a rendőrségtől tájékoztatást, hogy a kerékpárút átadása óta mennyi baleset történt. Azonban a rendőrségnél a hivatali út betartása követelmény. Feltettem hát email-ben a kérdést. Tíz nap múlva kaptam választ. Ebből kiderült, hogy a fél év alatt 13 baleset történt az adott szakaszon, csak anyagi károk keletkeztek, személyi sérülés nem történt.
Két dolog miatt jutott eszembe ez a történet. Az egyik: eddig két alkalommal találkoztam a kérdéses útszakaszon úgy kerékpárossal, hogy egyikük a fehérvári irányba halad az úttesten, éppen a piac utcájába fordult be a középső kanyarodó sávból. Mit mondjak, bátorság kell ehhez is, és a kressz szabályok… Másodszor veszprémi irányba autóztam és a kerékpárút elejétől egészen a Kossuth utca kereszteződéséig az úttesten haladt egy kerékpáros. Mellette két méterre a 130 milliós kerékpárút. Az autók meg kerülgették.
A másik ok, amiért eszembe jutott, az a 10 napos rendőrségi válasz. A Várpalotai Hírhatár első rendőrségi cikkét a helyi közbiztonságról szerettem volna írni. A Kapitány úrral meg is egyeztünk az időpontban, de sajnos fontos hivatali kötelessége miatt el kellett halasztani az interjút. Természetesen nem vonom kétségbe, hogy délután 3-kor is lehetnek fontosabb dolgok, mint újságíróval beszélgetni. A rossz szájízt csupán az adja, hogy nem ajánlottak helyette más konkrét időpontot. Majd jelentkeznek – közölte egy női hang – amikor kapitány úrnak alkalmas lesz.
Van egy közös a rendőrség és az újságíró munkájában: eredményt akkor tudnak felmutatni, ha „forró nyomon” indulnak el. A rendőrnek a tettes gyors felderítése a cél, az újságírónak az információ pontos, gyors továbbítása. Bízom benne, hogy hamarosan írhatok a helyi közbiztonság hivatalos értékeléséről. Állítólag ebben egészen jók vagyunk itt Várpalotán. |
|
|
|