|
|
|
Tweet |
|
|
|
Újabb, látványos szakaszához érkezett a 8-as főút Várpalotát elkerülő szakaszának építése. A várpalotai vasút felett áthaladó Ősi úti felüljáró hídgerendáinak beemelését kezdték meg. Sajtótájékoztatón Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, hogy 20 db hídgerendát kell beemelni a vasúti pálya felett. 3 nap alatt végeznek ezzel a folyamattal. A gerendák Dunaújvárosból érkeztek vasúton és csak azt a pár száz métert teszik meg közúton, amíg a vasúti sínek mellett a helyére viszik őket. Külön nehézség, hogy egy működő, villamosított vasúti pálya felett dolgoznak. A felső vezetékeket leszigetelték illetve időszakos vágányzár van. Kontrát Károly országgyűlési képviselő elmondta: ahogy ígérték, minden fontos lépésről tájékoztatják az itt élőket. A munka ütemterv szerint halad. Azt ígérte, hogy a továbbiakban is minden fontos momentumról tájékoztatni fogják a lakosságot. Mint ahogy folyamatosan beszámolunk róla, az elkerülő útnak ez csak az első üteme. A második a Csákány hídtól visszatér a 8-as főút eredeti nyomvonalára. A korábbi lakossági tájékoztatás szerint (az erről szóló beszámolót itt újra elolvashatják http://www.varpalotai-hirhatar.hu/hirek/varpalota-elkerulo-ut-23) 2016 elején megkezdődhetnek itt is a munkák. Azonban még nem írták ki erre a szakaszra a pályázatot, várhatóan a jövő év elején fog sor kerülni rá. 2017-ben a két szakasznak együtt kell elkészülnie.
A Várpalota-Pétfürdő közötti Cseri úton sokaknak feltűnt, hogy az újonnan épült útszakaszon Várpalotáról Pétfürdőre vezető oldalon 30-as, míg a Pétfürdőről Várpalota irányába vezető oldalon 60-as sebességkorlátozó tábla látható. Ennek okáról Loppert Dániel későbbre ígért írásbeli választ. Én azt ígérhetem, hogy válaszát megosztom a Várpalotai Hírhatár olvasóival.
A galériában további képeket láthatnak a 400 tonnás óriás daruról, az 56 tonnás hídgerendákról, a nem mindennapi műveletről.
Mezriczky Beáta |
|
|
|