VÁRPALOTAI HÍRHATÁR - Várpalota elkerülő út 1.2

VÁRPALOTAI HÍRHATÁR
   
 2024.04.26.
 Péntek
Ma Ervin napja van.
Holnap Zita napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2014. 01. 08. 01:56     


Várpalota elkerülő út 1.2
Karácsonyi "ajándékként" a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a 8- as főút Várpalotát elkerülő 6 kilométeres szakaszának kivitelezési pályázatát közel 22 milliárdért. Február 6-áig "izgulunk", ki lesz a nyertes.

Ahogy már korábban a Várpalotai Hírhatár beszámolt róla, tavaly szeptember végén a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megkeresünkre azt a választ adta, hogy a közbeszerzési eljárást hamarosan kiírják a 8-as főút várpalotai elkerülő szakaszára. Az a hamarosan, három hónap elteltével valósult meg. Mintegy karácsonyi ajándékként a fa alá tehettük volna.



A NIF akkori tájékoztatása szerint 2016-ban készülhet el az elkerülő út. Ezzel szemben a karácsony előtti sajtótájékoztatón Kontrát Károly azt mondta, hogy már 2015 végén le is zárulhat a kivitelezés.


Nézzük, mit tartalmaz a kiírás:

8. sz. főút Várpalota elkerülő 23+900 – 29+700 km szelvények közötti szakasz kiviteli terveinek elkészítése, valamint út-, híd- és kapcsolódó létesítményeinek kivitelezési feladatai elvégzésére.


2013. 12. 24-én tették közzé, az ajánlattételi jelentkezési határidő és egyben az eredményhirdetés tervezett időpontja egyaránt 2014. 02. 06.  Ezek szerint még egyetlen napot sem rágódnak a pályázaton (pályázatokon?), hanem azonnal döntenek.

 

Összességében nem egészen 6 kilométer hosszúságú I. rendű főutat kell építeni, ahol 2X2 sávban 110 km/h sebességgel lehet haladni. Ezen kívül a nádasdladányi összekötőút korrekcióját, az ősi bekötőút külterületi és belterületi korrekcióját, egy körforgalmú csomópontot a Péti útnál, 2 db szervizútat, 392 méter zajárnyékoló falat, 1 db külön szintű csomópontot, 2 vasúti hídat, 2 db külön szintű átvezetést a 8-as sz. főút felett, 1 db támfalat az ősi bekötő útnál, vasúti terelővágányt és számos háttérmunkát, víz, gáz elektromos közművek kiváltását kell megoldani a nyertes pályázónak.

 

Mindez ÁFA nélkül 21 milliárd 900 millió Ft.

 

A nyertes ajánlattevő a munkái során előleg kifizetését is kérheti legfeljebb a szerződés elszámolható összege 30%-ának megfelelő mértékben.

 

A finanszírozás forrása: Európai Unió által biztosított és hazai forrás. A 2015 december 31-éig felmerülő költségeket a 2007-2013-as uniós programozási ciklus, a 2016 január 1-je után felmerülő költségeket a 2014-2020-as európai uniós programozási időszak közlekedésfejlesztési pénzügyi forrásai vagy hazai költségvetés biztosítja.

 

A NIF ajánlati biztosítékot is kér, mégpedig 25 millió forintot. A pályázó ezt közvetlenül átutalhatja a bankszámlájára  vagy 25 milliós bankgaranciát ad vagy biztosítási szerződés alapján kiállított készfizető kezességvállalást tartalmazó kötelezvénnyel tudhatja le.

Természetesen részletesen előírták a szükséges eszközök meglétét és a megfelelő szakemberek alkalmazását.

 

Leegyszerűsítve a számolást az adatok szerint egy kilométer út 3,6 milliárd forintba kerül.

Tudom, vasúti felüljáró, bekötö utak stb., de kilométerenként több mint 3 és fél milliárdot kell kifizetni.

Biztos, hogy csak ennyire drágán és ennyire bonyolultan lehet megoldani a Várpalotát elkerülő utat?

 

Mostanában persze ez már csak így megy. Az Abony és Fegyvernek között 2016-ig megépülő közel 29 km-es autópálya-szakaszának megépítése 110 milliárd forintba kerül majd. Ennek az építési átlagára 3,8 milliárd forint lesz. Egy picivel több csak, mint Palotán várható.

Eddig ez volt a csúcs, de itt azt hiszem túl teszünk rajta.


Mert:

az elkerülő út nem sztárda lesz, hanem főút,

nincs tájvédelmi körzet,

nem kell 930 méter hidat építeni a Tisza vagy a Zagyva felett,

nincs ártér,

mégis 3 és fél milliárdba kerül egy km. ÁFA nélkül.


2007-ben az M7-es autópálya Zamárdi és Balatonszárszó közötti szakaszán a Köröshegyi-völgyhíd kilométerenként 2,88 milliárd forintért épült, amit az akkor ellenzékben levő Fidesz „világraszóló botrányként” emlegetett.

 

Arról, hogy mit jelent Várpalotának az elkerülő út, a Várpalotai Hírhatár októberben heti kérdést tett fel olvasóinak:

Jó-e Várpalotának az elkerülő út? címmel.

Olvasóink 26 %-a szerint minden szempontból jó,

3% úgy gondolta, hogy a levegő jobb lesz, de a gazdaság visszaesik,

7% azt válaszolta, hogy nem változik semmi, kevesebb lesz az átmenő forgalom.

A válaszolók 24 %-a arra a válaszlehetőségre szavazott, hogy kutya sem jön a városba, meg véletlenül sem és

39%-nak az volt a véleménye, hogy nem épül meg, mert ezt a pénzt is lenyúlják.

 

Azt hiszem, sokat beszélünk még erről a témáról és az európai uniós pénzek „felhasználásáról”.

 

Emlékeztetőül a térkép, ahogy a 6 kilométer kikerüli a várost: 

Nagyobban a galériában látható

Várpalota elkerülő 1.2


További hírek

  Nehogy tragikus hős legyen
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  Állami revizorok ellenőrzik titokban a betegeket a kórházakban
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  A bántalmazott nép és a kritikát nem tűrő remény
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  Bodrogi Gyula 90 éves lett
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
2024. 04. 12. 14:15 hirhatar.hu
  Voltak turistaházaink a Budai-hegyekben is
2024. 04. 09. 19:50 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport