![]() |
|
|
|
Tweet |
|
|
![]() |
|
Újabb szakaszába lépett a várpalotát elkerülő út építése. Végre megtudhattuk, mely cég nyerte a tendert. Ahogy beszámoltunk róla a pályázatot februárban kellett benyújtani, azóta vártuk a döntést. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője sajtótájékoztatót tudatta, hogy a közbeszerzés eredményesen zárult és megkötötték a szerződést a nyertessel. Az elkerülő út műszaki paraméterei röviden: Biztonságos 2x2 sávos, fizikai elválasztással kialakítandó elkerülő első ütemében az 5,9 km hosszú főpálya mellett 2,4 km egyéb országos illetve 2,35 km szervizút épül. A nádasdladányi bekötőút különszintű csomóponttal csatlakozik az új nyomvonalhoz, ami a város felőli oldalon körforgalomban végződik, majd a vasutat is keresztezi. Az Ősi bekötőút szintén különszintben, felüljáróval csatlakozik az új nyomvonalhoz, és a Dankó Pista utcánál újabb körforgalom létesül. A Péti útnál másodszor keresztezi az elkerülő a Székesfehérvár-Boba vasúti vonalat. Összesen tehát a terveknek megfelelően két új vasúti hidat és a 3 nagyobb közúti felüljárót épít a kivitelező. Az Ősi úti tervezett felüljáró környezetében és az Ősi úton 334 m hosszan, a Csákányhíd dűlő környezetében a zártkertek védelmére 280 m hosszan – az önkormányzat kérésére - zajvédő fal épül. Ennek a szakasznak a megépítésével elérhetővé válik, hogy Székesfehérvártól Veszprémig autóúton lehet közlekedni. Ezzel gyakorlatilag kikerülik Várpalotát.
Talabér Márta polgármester szerint több évtizede várt Várpalota erre a lehetőségre. Maga a tervezés is nagyon sokáig tartott - mondta. A város szempontjából szerinte azért fontos, mert ez gazdasági előrelépést is jelenthet. A város biztonságosabb lesz, megszűnik a kettészakítottság, a gazdaság területén pedig új lehetőségek nyílnak, mert egy új, városi tulajdonú (?) ipari parkot is létre kívánnak hozni. Ezáltal plusz adóbevételekre számít.
Kontrát Károly államtitkár azt mondta, hogy mióta Várpalota ügyeivel foglalkozik, az emberek mindig azt fogalmazták meg, hogy ez az elkerülő a legfontosabb a város lakosságának. Megerősítette, hogy ez az út csökkenti a város terhelését, kettészakítottságát és újabb gazdasági lehetőségeket kínál. Egyben a gyorsabb elérhetőséget is lehetővé teszi.
Az 5.9 km hosszú szakaszt a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb árat benyújtó konzorcium, az SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra–Raab Kft., Pannon–Doprastav Kft.) építi, a kivitelezés nettó összege 21.849.628.776 forint. A másik eredményes ajánlatot a Köz-Út Várpalota Konzorcium adta be, nettó 21.895.422.072 forinttal. A projekt az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében uniós források felhasználásával valósul meg.
Az első szakasz csak a Cseri útig tart, a második ütemben érnek vissza a 8-as főút pétfürdői elágazásához. A környezetvédelmi engedély már megvan erre a szakaszra is, az útépítés engedélyeztetéshez kapcsolódó terveket a NIF még idén benyújtja a hatóságokhoz, a kiviteli tervek jövő év közepére készülnek el. A két ütem építése egyszerre fog befejeződni, így a közlekedők az elkerülő utat 2017 év végén már használhatják.
Ezen a nyáron olyan előkészületi munkák folynak, mint a régészeti feltárás és a szállító utak kiépítése, burkolat felújítások. Később, a két vasúti felüljáró építésének idején vonat pótló buszok járnak majd.
Az igazán látványos munkák 2015 tavaszán kezdődnek. |
|
|
|