Folyamatosan beszámolunk arról, hogy a Várpalotát elkerülő út építése hogyan halad. Ismét jelentős ponthoz érkeztek a munkák. Az utolsó beszámolóban ígéretet kaptunk rá, hogy április 17 és 24 között vágányáthelyezésre kerül sor, ezért Székesfehérvár és Pétfürdő között nem jár majd a vonat. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. mai közleményében tájékoztatott arról, hogy a jelzett időben elvégzi a munkákat.
"A közúti aluljárók építéséhez a vasúti vágányokat és a felsővezetékeket ideiglenesen át kell helyezni, ezt a folyamatot a vállalkozó csak teljes vágányzár mellett és feszültségmentes állapotban tudja elvégezni. A két szakaszon – egyenként 750 és 550 méter hosszan – a kivitelező az ideiglenes vasúti nyomvonalat április 17. 22.00 óra és április 23. 5.00 óra között alakítja ki.
A vonatok pótlását a MÁV-START Zrt. autóbuszokkal oldja meg Székesfehérvár és Pétfürdő állomások között, az ötnapos vágányzár ideje alatt. A pénteki (04.17.) és a csütörtöki (04.23.) vasúti közlekedést a vágányzár nem befolyásolja. Az érkező/induló vonatpótló autóbuszok megállóhelye Székesfehérvár, Várpalota és Pétfürdő állomásokon a felvételi épületek előtt, az erre a célra kialakított területen lesz biztosítva.
A Budapest Déli – Szombathely viszonylatú személyvonatok menetrendje Budapest Déli – Székesfehérvár állomások között, a hosszabb közúti menetidő és a hosszabb székesfehérvári átszállási idő miatt kis mértékben változni fog. A változásokról és a vonatpótló buszok menetrendjéről bővebb információ a MÁV hirdetményében található."
Igaz, hogy korábban Csór és Pétfürdő között ígérték az autóbuszközlekedést, de a fehérvári csatlakozás biztosan praktikusabb.
Az is igaz, hogy korábban az első negyedévre ígérték az elkerülő szakasz másodk ütemének kiviteli terveit. Most azonban ez csúszik.
"A szakasz második ütemének, a 8. sz. főúti visszacsatlakozásnak, a kiviteli tervei ez év közepére készülhetnek el. A két ütem építése egyszerre fog befejeződni, így a közlekedők az elkerülőt 2017 év végén már használhatják. Ezáltal Várpalota mentesülni fog a zaj és a közlekedés okozta problémáktól és megszűnik a város két részre osztottsága, egy átlagos napon az átmenő forgalom közel 20 000 gépjármű."
A Várpalota-Pétfürdő utat szinte naponta használva azt tapasztaltam, hogy az útépítés során a Cseri út átmenő forgalmának korlátozása miatt a 8-as főút forgalma megnőtt. Vele együtt sajnos a balesetek száma. Csak ezen a héten szerdán és ma (pénteken) futottam bele egy-egy balesetbe.